صديق حميم

ناس هتدخل الجنة و ناس تانية هتدخل النار يوم القيامة ودا اللى كلنا نعرفه😄
بس أنا ذهلت بعد كدا لما عرفت أن😲
فى ناس من أهل الجنة هيقولوا لربنا ي رب أنا عايز صاحبى أحمد (اسم أفتراضى) معايا😍
أنا مش هتكمل فرحتى في الجنة غير لما يكون معايا أنا بحبه أوى ... ❤
ربنا هيقوله روح و خده من النار
هيروح يجيب صاحبه فعلا من النار عشان هو بيحبه و عايزه معه ... 🙂
ناس بقي من أهل النار هيسألوا
هو أشمعنى( أحمد )طلع منها
_هو كان له أعمال صالحة شفعت له؟😔
_ لا☺
_طيب شفع له حد من الرسل؟😞
_ لا
_ طيب حد من أهله شهيد فشفع له ؟
_ لا☺، لكن له صاحب من أهل الجنة عايزه معه و شفع له عند ربنا😍
هنا بقي أهل النار هيقولوا الآيات دى و اللى أول مرة أفهمها ...
"فما لنا من شافعين* و لا صديق حميم* فلو أن لنا كرة فنكون من المؤمنين"
ندموا أن مكنش عندهم أصحاب حلوين أصحاب بجد
اللى يوم القيامه مش هينسوهم و هيقولوا لربنا عايزنهم معانا ي رب فى الجنة😞♥
لحظة صمت كدا✋.....
شوف أصحابك دلوقتي😌
دور وسط أصحابك على حد يوم القيامه هيجرى من الجنة عشان يطلعك من الحجيم لو دخلته💜
هيرفض يستمتع بالجنة و أنت مش معاه فيها
حتى لو مكنتش حلو فى الدنيا و بتعمل بلاوى حاول تصاحب حد حلو حد صالح👌
حد يفتكرك فى صلاته يدعيلك♥
حد يحبك من قلبه حقيقي☺😍
أنا لما بصاحب حد بأخد منه وعد أنه يقول لربنا يوم القيامه عنى و يطلب منه أدخل الجنة لو مدخلتهاش معاه
خدوا وعود من أصحابكم و أنتوا كمان أوعدوهم مش هتتخلوا عنهم يوم القيامة
بعيدا بقي عن كل مواقف الدنيا مع أصحابك
هو دا بقي الموقف اللى بجد هتعرف فيه مين صاحبك بجد و تعلم عليه👌😍
منشن لصاحبك اللي بجد وخليه يوعدک انه مش هيتخلي عنك يوم القيامه✊😍 وأوعده انت كمان بكدا🙈❤
اللهم جنة ي ربى مع أصحابي❤
اللهم جنة ي ربي مع من أحب😍

تعليقات